Podsumowanie roku 2023 W2RC🥈

Za nami Rally du Maroc, czyli ostatni rajd tego roku liczący się do Rajdowych Mistrzostw Świata. Wróćmy więc jeszcze na chwilę do emocji sprzed tygodnia!

Fordem Cargo EVO I z numerem 502, osiągającym moc rzędu 1200 kM i moment obrotowy na poziomie 5000 Nm, wyruszyła drużyna polsko-czeska w składzie Tomáš Vratný – Bartłomiej Boba – Jaromir Martinec. Wyścig był niełatwy i pełen emocji. Do samego końca nie było wiadomo, które drużyny staną na podium po ostatecznym podliczeniu wyników. Po prologu i 5 etapach zawodów ekipa zajęła 3. miejsce 🥉 w Rajdzie Maroka! Tomáš Vrátný, dzięki dwóm zwycięstwom etapowym, zdobył najwięcej punktów wśród uczestników, zostając tym samym wicemistrzem Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii samochodów ciężarowych roku 2023 💥🥈

Rajd w Maroko był świetnym sprawdzianem przed Dakarem 2024. Nie obyło się bez pewnych problemów technicznych, ale dzięki nim wiemy, co możemy ulepszyć i dopracować, by w styczniu wyruszyć jeszcze lepiej przygotowani.

Załoga litewska w składzie Vaidotas Paskevicius – Slavomir Volkov – Gytis Gaspariunas wyruszyła Tatrą Jamal EVO z numerem 509, o podobnych parametrach do wyżej wspomnianego Forda. Mieli świetny start. Po prologu i dwóch pierwszych etapach w klasyfikacji generalnej zajmowali miejsce trzecie. Jednak rzeczywistość rajdowa bywa nieprzewidywalna. Nie zawsze jest kolorowo. Na 3. etapie pojawił się problem z porozcinanymi (na ostrych jak brzytwa kamieniach) oponami. Nie udało się dokończyć odcinka. Vaidotas zatem zakończył wyścig na 8. miejscu

Po raz kolejny przekonaliśmy się także, że w rajdach nie chodzi tylko o potężne i sprawne maszyny, ale także, a może przede wszystkim, o umiejętność współpracy i dobre relacje między ludźmi. By odnieść sukces, wszystkie czynniki muszą działać w harmonii.

Jesteśmy dumni zarówno z wyników, jak i uczestników, i nie możemy doczekać się jeszcze większych emocji na najtrudniejszym i najbardziej prestiżowym rajdzie świata – rajdzie Dakar 2024.

Podobne wpisy