Rajd Dakar 2024

W dniach 2 – 19 stycznia odbyła się 46 edycja Rajdu Dakar. Tak jak w ostatnich 4 latach, także w tym roku wyścig odbył się w Arabii Saudyjskiej. Zawodnicy mieli do przejechania prawie 8000 kilometrów w 12 etapach. Ponad 4700 km z całej trasy stanowiły odcinki specjalne, które są wykonywane w bardzo trudnych warunkach.

Od 3 lat, nasza firma zajmuje się optymalizacją silników dla czeskiej grupy FeshFesh, która bierze udział w walce w kategorii ciężarówek. Ta współpraca przynosi obustronne korzyści. Z jednej stronie drużyny ścigające się w rajdzie mają dobrze zmodyfikowane wozy, z drugiej, dzięki ekstremalnym warunkom, w których jeżdżą uczestnicy Dakaru mamy ogromną ilość danych, które możemy zastosować w pojazdach szosowych. Testowanie tych obciążeń w warunkach laboratoryjnych trwałoby niezmiernie dłużej niż to co uzyskujemy z rajdów.

W tym roku w rajdzie udzia wzięły dwa zespoły z czeskiej ekipy. Drużyna hiszpańska w składzie: Albert Llovera , Margot Llovera, Marc Torres pojechali w ciężarówce marki Ford. Druga załoga, litewska: Vaidotas Paškevičius  Gytis Gaspariunas, Albert Veliamovic zasiedli w pojeździe marki Tatra. Druga z drużyn zakończyła swoją przygodę podczas 3 etapu. Samochód nie wytrzymał warunków i utknął na wydmach. Został wyciągnięty stamtąd po 2 dniach. 

Drużyna Alberta Llovery także przechodziła swoje trudne momenty. W przedostatnim dniu rajdu samochód przestał dostawać mocy. Tak relacjonuje to Bartosz Woźnikowski, dyrektor techniczny Techtir:​

Zadzwonili do mnie w czwartek. Sprawdziliśmy telefonicznie co się dało. Problemem nie był sterownik, ani kwestia paliwa. Okazało się, że problemem był mocno pęknięty kolektor ssący. Nigdy nie widziałem kolektora w takim stanie. Ekipie udało się naprawić to na miejscu i ostatecznie dojechali na metę na 15 miejscu. W przypadku takiej usterki to naprawdę ogromne szczęście.

Ostatecznie Albert Llovera z drużyną ukończył cały rajd na 17 miejscu.

Jest to dla nas ogromna radość, że mogliśmy być częścią tego wydarzenia.

Całą relację można znaleźć na naszym profilu FB.

Podobne wpisy